​​​​​​​

Vagnskada





​​​​​​​


Har du råkat ut för en skada?

Anmäl till försäkringsbolag och polisanmäl om det är parkeringsskada/inbrott/skadegörelse så tar vi hand om resten.

OBS! Bilen måste vara tvättad när du lämnar den så vi kan upptäcka alla skadorna.


Så här går det till


1. KONTROLL AV SKADA

Vi dokumenterar och gör en kostnadskalkyl. Kalkyl tillsammans med bilder på skadan skickas till ditt försäkringsbolag för ett godkännande att påbörja reparationen.

2. VID SKADOR PÅ PLASTDETALJER

Repareras av våra godkända plastreparatörer. Anledningen till att man i möjligaste mån försöker reparera plastdetaljer är med hänsyn till miljön.
​​​​​​​

3. BEGAGNADE RESERVDELAR

Om det är möjligt önskar försäkringsbolagen att vi använder begagnade reservdelar. Även detta för att skona miljön men också för att hålla reparationskostnaderna nere.

4. VI REParerar OCH MÄTER PLÅTSKADOR

Vid behov justeras avvikelser. Invändigt rostskydd återställs.

5. NÄR ALLA GODKÄNDA SKADOR ÄR REPARERADE

Bilen lämnas till lackeringsavdelningen där maskering och grundmålning sker för att slutligen topplackeras.

6. EFTER LACKERINGEN

Bilen tas om hand av skadereparatören för slutmontering av alla detaljer såsom strålkastare, lister, dörrhandtag m.m.

7.  Slutkontroll
Funktioner kontrolleras utav våra tekniker, när allt är i sin ordning kontaktar vi dig för leverans utav bilen. 

Att tänka på

  • Ha med dig ett skadenummer från försäkringsbolaget och evetuell polisanmälan vid stöld, p-skada eller skadegörelse
  • Nyckel till eventuellt fälglås
  • Radiokod. Eventuellt måste vi bryta strömmen i bilen
  • Hyrbilsgodkännande från försäkringsbolaget
  • Tvätta bilen innan du lämnar in den, EJ vid viltskador
  • Demontera eventuella takboxar och/eller takräcken
  • Vi ansvarar inte för värdesaker i bilen